Přesuout na hlavní obsah

Karta sportovce

Úvod

Karta sportovce představuje náš originální příspěvek ke zlepšení sportovní výkonnosti vybraných členů Akademie a je to jediné, co od sportovců požadujeme. Věříme, že nezbytný přehled veškerého tréninku, nadstavby i soutěžního zatížení bude pomocníkem jak pro vás, tak společným východiskem dalšího růstu výkonnosti nejtalentovanějších jedinců Plzeňského kraje. Vyplňování je nejoperativnější a nejsnadnější v mobilní aplikaci po přihlášení, pochopitelně přehlednější a jednodušší na domácím PC. Jak na to?

Dostanete se do ní z http://ais-pk.cz/ proklikem z políčka pod nápisem AKADEMIE INDIVIDUÁLNÍCH SPORTŮ. Přednastavené uživatelské jméno je vaše příjmení (např. Novák, u zdvojených příjmení a u příjmení kratších než 5 znaků např. Novák J.) a heslo je podle vašeho příjmení ve formátu novak@ais-pk.cz, u zdvojených příjmení např. novakj@ais-pk.cz.

Editace sportovce

- ikonka tužka umožní zápis – vyplňte všechny položky

Tréninkový deník

Bude vaše jediná starost, pravda každodenní, jak postupovat?

- vyberete sebe

- ukládání všech aktivit sportovce probíhá přes

Nový trénink, a to v následujících krocích:

- své jméno

- typ tréninku – zvol výběr klikem z lišty + datum

- délka – uvádějte v minutách odpovídajících skutečnosti

- popis je zcela v kompetenci tvého týmu – i stručný může být inspirativní

Uložit a přidat další = pokud ukládáš více záznamů …

TYPY TRÉNINKU – ukázka z karty:

1

trénink nízká intenzita

I1

viz info níže

2

trénink střední intenzita

I2

3

trénink vysoká intenzita

I3

4

kondice

Kond

všeobecná a speciální kondiční příprava

5

teorie, taktika

TeTa

teoretická příprava, rozbory tréninku i utkání

6

regenerace

Rege

plavání, cvičení ve vodě, sauna, kryo, atd.

7

fyzioterapie

Fyzio

masáž, rehabilitace a speciální metody

8

psycholog/mentoring

Psych

psychologická příprava, koučink

9

cestování (km/čas)

Cest

čas na cestách tam a zpět

10

závody/utkání

Sout

celkový ČISTÝ čas soutěžních klání

11

zranění, nemoc

Zdra

12

odpočinek, volný den

Voln

Intenzita zatížení I1 – I2 – I3

Je základní a zásadní kvalitativní ukazatel, představuje poměr zatížení a odpočinku v tréninkové jednotce, charakterizuje míru úsilí sportovce, příkladně rychlost a frekvenci cvičení, velikosti odporu, atp. Klasifikujeme na základě zkušeností nebo fyziologickými parametry, př.

-srdeční frekvence: měření, počítání 10 - 20 sekund+převod za 1 min. + záznam

-užití Sportesteru: tepová frekvence, zóny zatížení, energetický výdej – kcal, waty, atp.

Dělení intenzity vašeho tréninku je pouze na vás, doporučujeme standardní typologii rozdělením speciálních tréninkových jednotek do 3 příslušně stupňovaných kategorií, příkladně technika úderů – kombinace – hra.

MEZOCYKLY

a jejich 4 mikrocykly (týdny) – vstup přes ikonku lupy - slouží k přehledu o jednotlivých aktivitách za týden a 4 týdny. Celkové sumarizační údaje se automaticky sčítají a přenáší z kalendáře.

A to je vlastně všechno. Jistě sami přijdete na to, že program umí mnohem více. Především sumarizuje celková data, která jsou nezbytná pro přehled a plánování, stejně jako srovnání přípravy v jednotlivých mikrocyklech, (mC), kde by zatížení nemělo být shodné. Stejně tak u mezocyklů, příkladně přípravný 4 týdenní cyklus se jistě značně liší od soutěžního MZC v závodním období…

Hodně zdaru přeje a dotazy zodpoví Dr. Karel Rubáš, CSc. – metodik Akademie (773 678 048, rubas@ais-pk.cz), případně hlavní trenér Bc. Roman Čech (777 299 733, cech@ais-pk.cz).

Chcete dostávat aktuální novinky a zprávy Akademie? Zapište zde svůj e-mail.